W czwartek 11 stycznia klasa czwarta wraz z opiekunami w osobach pani Kasi Fiszer oraz pani Małgosi Pamuły udała się na wycieczkę do Opola.

Wsiedliśmy do autobusu 8.02 z lekkim, mroźnym opóźnieniem, mieliśmy chwilę na podziwianie malowideł dziadka mroza na szybach przystanku.

O 8.30 ruszyliśmy z dworca w kierunku Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Opolu z różnymi nastrojami (chyba w większości niezbyt byli podekscytowani tym punktem wycieczki), jednak na miejscu Pani zaczęła nas oprowadzać i okazało się, że klasa 4 jest zakochana w bibliotece. Odwiedziliśmy magazyn z jeżdżącymi regałami po czym przeszliśmy do wypożyczalni gdzie zaszyliśmy się na ponad pół godziny, a pani dyrektor biblioteki była zachwycona dziećmi i tym z jaką radością oglądali książki. Posłuchaliśmy na temat ilości zbiorów, nowych nabytków biblioteki po czym przeszliśmy na 1. piętro żeby zajrzeć do czytelni. Czytelnia to miejsce gdzie codziennie można znaleźć nie tylko wszelkiego rodzaju dzienniki z województwa, ale również historyczne numery liczące sobie nawet 200lat, które można obejrzeć przy pomocy mikroklisz. W czytelni znaleźliśmy także kąt poświęcony grom komputerowym oraz konsolom, co zaciekawiło tą część, która specjalnie zachwycona do tej pory nie była. Brakło nam czasu żeby zwiedzić resztę biblioteki, więc z pewnością wrócimy tam w najbliższym czasie.

Z biblioteki udaliśmy się przez Zielony Mostek, Plac Wolności, przeszliśmy przez Rynek koło Wieży Ratusza, zrobiliśmy sobie zdjęcia na schodach górki uniwersyteckiej i dotarliśmy do kina Helios.

Obejrzeliśmy seans "Akademii Pana Kleksa" po czym poszliśmy w kierunku piętra z jedzeniem na szybki obiad.

Najedzeni udaliśmy się spacerem na dworzec główny Opola, by wrócić do szkoły.